Κυριακή 12 Απριλίου 2020

ΠΙΝΔΟΣ -ΔΙΑΣΧΙΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΙΝΔΟ

Ένα όμορφο ταξιδάκι νά διασχίσουμε τήν Πίνδο,τήν μεγαλύτερη οροσειρά τής Ελλάδας.Ξεκινήσαμε από τήν νότια ευρύτερη περιοχή της(Βαρδούσια ,Γκιώνα,Οίτη)Από Ναύπακτο πιάσαμε τά Βαρδούσια Ορη από τήν ρούμελη περάσαμε στή Φωκίδα.Μέσα σέ δάση από έλατα καί βελανιδιές φτάσαμε  καί περάσαμε τήν  τεχνητή λίμνη τού Μόρνου εκεί στό φράγμα τού ποταμού,θά δείς βυθιζμένα τά παλιά σπίτια τών οικισμών πού καταβρόχθησαν από τά νερά τού ποταμού πού συσωρεύονται στό φράγμα.                              Ανεβαίνοντας από Λιδωρικι μέσα σέ καταπράσινο τοπίο από κέδρους ,έλατα και πεύκα,στήν πλαγιά τής Γκιώνας,τρεχούμενα νερά,ποτάμια και τόν καταράκτη τής Στρώμης νά σέ εντυπωσιάζουν.                                                                                                                              Από δώ καί πάνω αλλάζει τό τοπίο μπαίνοντας στόν εθνικό δρυμό τής Οίτης.Έλατα,πλατάνια,σφενδάμια,προύνοι,ιτιές κάνουν τό τοπίο μαγευτικό.Παύλιανη ένα χωριό πού αξίζει μία στάση νά περπατήσες καί νά δείς τίς ζωγραφιές τών παιδιών στούς τοίχους τών σπιτίων τού αγαπημένου τους χωριού,νά περπατήσεις στό παρκάκι τής Παύλιανης μιά εκπληκτική βόλτα μέσα στή φύση μέ τίς έξυπνες παρεμβάσεις.                        Από τό τέλος τού χωριού μέσα σ ένα βατό χωματόδρομο περάσαμε στό όρος Καλίδρομο μέσα από ελατόδασος σ ένα όμορφο τοπίο.Μιά επίσκεψη στήν ιστορική γέφυρα τού Γοργοποτάμου ,πού έχει συνδεθεί μέ τήν εθνική αντίσταση καί τήν καταστροφή τής γέφυρας.

Από τήν κοιλάδα τούΣπερχειού ποταμού ξανατραβάμε ορεινά πρός τά λουτρά Υπάτης,Σπερχειάδα μέσα σέ μιά όμορφη διαδρομή δασώδης  πευκώφυτη πού καταλήγει στήν Ρεντίνα,ένας παραδοσιακός οικισμός μέ πετρόκτιστα σπίτια καί από τό οροπέδιο τής Νεβρόπολης τού νομού Καρδίτσας ανεβήκαμε στήν λίμνη Ταυρωπού (Πλαστήρα).Τεχνητή λίμνη πού πήρε τό ονομά της από τόν στρατιωτικό καί πολιτικό Νικόλαο Πλαστήρα πού είχε τήν ιδέα κατασκευής της.Εδώ κάναμε παραλίμνια διανυκτέρευση          Τό πρωί ξεκινήσαμε γιά Αργιθέα μέσω Μουζάκι,μιά πανέμορφη διαδρομη στήν οροσειρά τών Αγράφων μέ έλατα,οξυές,καστανιές,κέδρους, βελανιδιές καί πουρνάρια,νερά,ποτάμια καί καταπράσινες πλαγιές.Περάσαμε από τήν Δρακότρυπα τό χωριό τής γενέτειρας τού Ολυμπιονίκη μας   Δημοσθένη Ταμπάκου Ανεβήκαμε τό βουνό Τύμπανος 1580 μέτρα υψόμετρο καί από εδώ συνεχίσαμε πρός βόρεια Πίνδο ,στήν καρδιά τής ηπειρωτικής Ελλάδας,Αργιθέα,ένα χωριό μέ πέτρινα κτίσματα ,κτισμένο μέσα στά έλατα  περνώντας από τίς παλιές γαλαρίες-τούνελ

τα χωριά,Μεσοβούνι,Πτελέα,τό Πετρωτό  ,τό λεσκοβίτικο ρέμα καί τόν ποταμό Αχελώο από τή γέφυρα Κοράκου μέσα από όμορφα αλλά εγκατελειμένα χωρια  σέ μιά πανέμορφη   διαδρομή,θά καβαλήσουμε  τά Τζουμέρκα καί φτάνουμε μέσω Βουργαρέλι στά Πράμαντα  όπου καί θά διανυκτερεύσουμε.Από τό εθνικό πάρκο Τζουμέρκων ,επίσκεψη στά πανέμορφα χωριά τής περιοχής,Χριστοί,Καλαρύτες,Συρράκο.Τά Τζουμέρκα έχουν τά  δύο από τά ομορφότερα πάσα τής Ελλάδος,τό ένα είναι τό πάσο   Λαζενά (τό ελληνικό στέλβιο)όχι τόσο γνωστό αλλα πολύ δυνατό από τό χωριό Λάζενα θά πάρεις τό δρόμο γιά Άγναντα θά κατέβεις στό  γεφύρι τής Πολιτσάς τού ποταμού Αράχθου καί θά ανέβεις  συνεχόμενες κοφτές μικρές στροφές μέ θέα πού σού κόβουν τήν ανάσα καί φτάνεις στό σημείο θέασης πρός χαράδρα Αράχθου   καί τό άλλο ο γνωστός  Μπάρος.  Από τόν αυχένα  όπως κατεβαίνουμε τό άγριο τοπίο δίνει τήν θέση του σε κατάφυτες πλαγιές μέ πλούσια βλάστηση και δάση  από έλατα.Στίς πλαγιές τού Λάκμου όρους,από τό Χαλίκι στό Ανήλιο μέσα σέ μιά καταπράσινη διαδρομή τραβάμε γιά τόν Εθνικό Δρυμό Πίνδου καί γιά Βωβούσα ,χωριό όνειρο,πανέμορφο σά τά παραμύθια ,

τό μοναδικό ελληνικό χωριό πού χωρίζεται στά δύο από ένα ποτάμι,αξίζει μιά βόλτα γύρω στό ποτάμι καί στή γέφυρα.Ήρθε η  ώρα  γιά ξεκούραση,ύπνο καί ανασύνταξη δυναμεων.Τό πρωί  επισκευτήκαμε τήν τεχνητή λίμνη Αώου καί τήν κοιλάδα τών ονείρων τήν πανέμορφη Βάλια  κάλντα.